הסדרי שהות


הסדרי שהות בין הורים לבין ילדיהם, היו מאז ומעולם סלע מחלוקת משמעותי בהליך הגירושין. בעבר ובמקרים לא מעטים אף היום, האם מבקשת לשהות יותר עם הילדים והאבות שביקשו לשהות עם ילדיהם באופן שווה, זכו לעיתים מזומנות ליחס צונן ואף עוין מכל הגורמים (רשויות הרווחה, פסיכולוגים, בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה).

עד היום, למרות האמור בתע"ס (תקנון העובדים הסוציאלים), שם קיימת הוראה לפקידי הסעד, לכוון את המשפחה להורות משותפת, רשויות הרווחה, אשר מעבירות תסקיר סעד לביהמ"ש ובו הן ממליצות באשר לזהות ההורה המשמורן ולזמני השהות, ממליצות לרב, במקרים של אבות מעורבים וטובים, המבקשים משמורת משותפת על ילדיהם, על שהות של הילדים  ליומיים בלבד באמצע השבוע אצל האב ובשאר הימים ההמלצה היא, כי הם ישהו אצל האם. בכל סוף שבוע שני, הן ממליצות לרב על חלוקה שווה בין ההורים, כך שכל הורה לוקח את הילדים מן המוסד החינוכי ביום ששי ומשיב אותם למוסד החינוכי ביום ראשון בבוקר. אך לעיתים, גם לגבי סופי השבוע, ההמלצות הן לסופ"ש קצר אצל האב, שצריך להעביר את ילדיו לאמם כבר במוצאי שבת.

אבות שאינם מעוניינים לגדל את ילדיהם, אין להם לרב כל מחלוקת עם האם, אבל אותם אבות אוהבים, שמעוניינים לגדל את ילדיהם לפחות באופן שווה עם האם, כפי שנהגו מאז שהילדים נולדו, נאלצים עד היום בשלהי שנת 2019, להיאבק על זכותם זו, כמו גם על זכות הילדים לגדול אצל שני הוריהם, זכות, המעוגנת גם באמנה לזכויות הילד, אותה אישררה מדינת ישראל עוד בשנת 1991.

משרדנו פועל רבות בתחום זה ודואג לכך, שכל ההורים שמגיעים למשרדנו יזכו לגדל את ילדיהם.

ג'ני, מי שהיתה רעייתו של מישל (שמות בדויים), העבירה חד צדדית, ללא ידיעת האב ובניגוד לדעתו, את בנם בגיל שנתיים ממרכז הארץ לצפונה, מרחק של לפחות שעה וחצי נסיעה. באותה עת, משרדנו לא יצג את מישל והסדרי השהות שנקבעו לצדדים היו כאלו שאיפשרו למישל לראות את בנו, ארבעה ימים בחודש בלבד. כשמלאו לילד שש שנים, פנה אלינו מישל ובמשך כשנה וחצי נאבקנו על זכותו של מישל לגדל את בנו גם בביתו ולקיים עמו זמני שהות הרבה יותר נרחבים. השופט היה עויין מראשית ההליך ודרש מאתנו למשוך את התביעה, אך לא ויתרנו ושנה וחצי לאחר תחילת המאבק, מישל זכה בבנו, זמני השהות הורחבו משמעותית וטובת הילד, אשר מאושר לגדול גם אצל אביו, קיבלה משמעות ותוקף אמיתיים.

מה שתמוה הוא, שאב טוב, אשר כל רצונו הוא לגדל את ילדיו, צריך במדינת ישראל דהיום, להיאבק על זכותו הבסיסית לגדל את ילדיו. זאת למרות דבריו החשובים של כבוד השופט מ. חשין בע"מ 377/05 שם הוא קבע: " על כל אלה נזכור, כי זכותו של אב להחזיק בבנו אין היא כשאר זכויות שבעולם. נעלה ועמוקה היא משאר זכויות. זכות מן הטבע היא - יש שקוראים אותה "קול הדם".

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין בו ממוקם המשרד קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: ישנם שירותים נגישים, המיועדים למבקרים עם מוגבלויות. כמו כן, יש מעליות נגישות בבניין והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.