מזונות ילדים במדינת ישראל - דרושה מהפיכה


לפני מספר שנים פרסמתי מאמר בנושא מזונות ילדים במדינת ישראל, שהפך בהמשך להצעת חוק, כאשר ציטוט וסיכום המאמר, היו דברי ההסבר להצעה, אשר לא הבשילה לחוק.

עד היום, חל במדינת ישראל הדין האישי בנושא מזונות ילדים, זאת, על פי סעיף 3 (א) לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות). האב נושא בכל ההוצאות ההכרחיות של ילדיו, בין אם הוא עשיר או עני, זאת, כאשר העני והעשיר משלמים סכומים די דומים. חמור מכך, יכול להיות אב שמשתכר 4500 ש"ח לחודש ואם שמשתכרת 15,000 ש"ח לחודש ועדין על האב מוטל חלק הארי של התשלום עבור ילדיו. אין לי כל טענה, נגד תשלום מזונות של האב לילדיו, להפך, זו זכות וחובה כאחת. יחד עם זאת, חוסר המידתיות ואי החלת האמור בסעיף 3 א לחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות), על יהודים במדינת ישראל, אלא על זוגות מעורבים בלבד, הוא שגוי ומביא לתוצאות שליליות בכל מובן שלא נסתכל על כך.

על פי סעיף 3א לחוק הנ"ל, על שני ההורים לשאת בדמי מזונות הילדים על פי הכנסותיהם הפנויות.

עוד לדעתי, יש לקחת בחשבון גם את זמני ההורות של כל אחד מן ההורים עם הילדים. גברים שמטפלים בילדיהם מחצית השבוע, לא צריכים לשאת באותו תשלום שנושא בו אב שלא מטפל כמעט בילדיו. מובן שהזמן במהלכו שוהים הילדים אצל האב ואצל האם, יש לו גם ערך כלכלי וצריך לכמת אותו.

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - מזונות ילדים במדינת ישראל - דרושה מהפיכה

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.